Život na palubě - po světě i doma
IZOLEPA CUP 2019
Není léta bez Izolepa Cupu - zásadního jachtařského závodu.
Nyní jsme se z časových důvodů zúčastnili pouze otevíracího večírku v Marině Orlík.
I tak šlo o příjemný večer s dobrou hudbou, tancem, spoustou kamarádů a "hruštiček" s vlaječkama :-)
Plavbě AHOJ !!

Sezóna na Orlíku 2018
Jako každý rok jsme po návratu do Čech vytáhli lodičku ze stodoly a šup s ní na vodu. Tentokrát byla vzorně připravená a natřená novým antifoulingem již od podzimu.
Je potřeba spěchat a zahájit sezonu co nejdříve - vody není na zbyt !! :-(
Bohužel stejně jako v předešlých letech, přišlo sucho a úbytek vodní hladiny.
I přesto jsme zde strávili několik pěkných dní, proběhla pánská jízda a vše zakončilo soulodění po Orlíkem.
Díky nízké hladině jsme nakonec museli vytahovat přes jeřáb - tímto děkujeme Martinovi, že nám s tím pomohl.
Bohužel co se týká vody v Orlíku - nevypadá to na další sezonu vůbec dobře, takže loď je vyleštěná a připravená na delší pobyt na suchu :-(.
R R

Sezóna na Orlíku 2017
Není léta bez lodičky. Letos jsme jí dali na vodu dříve, aby jsme si trochu déle užili plnou hladinu.
Bohužel již v létě nastalo vypouštění, přesouvání mol a následné komplikace úplně se vším :-( .
I přesto jsme stihli závody Izolepa Cup, Clicquot Cup, návštěvu kamarádů a hlavně doplachtit alespoň na Zvíkov do pivovaru.
Více viz níže.
No mohlo to být lepší a delší, tak snad za rok.
Aspoň jsme lodičku umyli, natřeli a nachystali vzorně na další sezónu, kdy si jí snad i více užijeme.
Lodím zdar a Orlíku vzlášť !!

Veuve Clicquot cup 2017
Již po 6 nastoupili ostřílení mořští vlci na loď, aby se popasovali s vlnami Orlického moře.
Někteří si cestou přivydělávali na pumpě :-).
Cestou jsme také museli přežít útoky špuntů již v autě, i návštěvu památníku konce války.
Odměnou nám byl lehce vypuštěný Orlík, projíždka na muzejní lodi Volha, koupání, pivka, tlačenka, čekuláda atd....
Prostě pohoda jako vždy.
Kupodivu se nikdo nezranil a nezabil !!!

IZOLEPA CUP 2017
Zcela pravidelně se zde schází orlická elita, kde samozřejmě nesmíme chybět.
Pole závodicích bylo velké a samý profesionál.
Vedli jsme si až nadmíru dobře a dokonce jsme dokázali předjet v 3 rozjížďce celkového vítěze naší kategorie !!
9 místo bereme jako výzvu a světélko na konci tunelu :-)
Musíme ještě zlepšit chytání míčků a hledání zvířátek !!

Sezona na Orlíku 2016
Žádná sezona nemůže začít ničím jiným, než že to "šoupnete na vodu".
Jak řekli, tak udělali - bylo to tam coby dup, stihli jsme i koupel, projíždku a přípitek vodním božstvům.
V létě jsme se snažili o návštěvy, ale bohužel to zase moc nevyšlo. No aspoň několik příjemných akcí a vyjížděk se stihlo.
Vše jsme uzavřeli jako vždy kachničkou u Nováků. Tak snad se polepšíme příští sezonu.
Akce viz. níže.

Veuve Clicquot Meat cup 2016
A máme tady krásnou již 5ti letou tradici "pánského splavnění Orlíku".
Co dodat - šampaňské teklo proudem, Mára si zasloužil přetrpěnou bolestí svou lavičku a rozšířili jsme své sportovní obzory o lukostřelbu. Kupodivu jsme se u toho nezabili :-).
Klasická návštěva a koupačka na Vystrkově, pochrupující Polda a počasí akorát.
Co více si ještě přát.

IZOLEPA CUP 2016
Zcela pravidelně se zde schází orlická elita, kde samozřejmě nesmíme chybět.
Počasí nám přálo a kapela vyhrávala přímo z mola, kde opět točili pivo zdarma.
Oproti minulému ročníku jsme nelovili kachničky, ale chytali míčky.
Odpoledne bylo ještě zpestřené startováním motoru z tanku, který si pořídil pro zábavu majitel jachtklubu. Tombola byla bohatá, zábava až do rána a řízky k večeři chutné.
Každopádně se těšíme zase za rok.

IZOLEPA CUP 2015
Není léta bez Izolepa Cupu - zásadního jachtařského závodu, kde o umístění rozhoduje počet vylovených kachniček z bazénu :-)
Zcela pravidelně se zde schází orlická elita, kde samozřejmě nesmíme chybět.
Počasí nám přálo a kapela vyhrávala přímo z mola, kde dávali pivo zdarma.
Účast byla hojná, kachničky gumové a zábava veselá. Prostě vše jak to má na této akci být.
Umístění dopadlo jako vždy uprostřed pole, vyhráli jsme mimo jiné balíčel se SOLVINOU což Roman bral jako provokaci :-)
Večer jsme raději změnili kotviště do klidnějšího místa, aby jsme se vyspali.
Bohužel nám někdo "vypustil" Orlík takže kotvení v jachťáku je již jen na písku - no uvidíme.
Každopádně se těšíme zase za rok.

Veuve Clicquot cup 2015
Jako každý rok tak i letos se sešla špička světových jachtařů k pokoření divokého Orlíka.
Před akcí si někteří členové týmu nechali od sestřičky raději změřit tlak a šlo se na věc.
Bohužel nám Orlíček trochu "upustili", což nás nerozhodilo a již brzy po ránu (v 11 hod.) jsme brázdili jeho vody. Vyplutí jako vždy provázely salvy bouchajících zátek a mužného smíchu. Plavbu lze také nazvat jako degustátorskou.
Navštívili jsme několik restauračních podniků a náš gastronomický guru a znalec Péťa měl opět těžkou práci s nalezením a objednávkou kvalitních, avšak dosti exotických jídel pro jeho mlsný jazýček. Kung Pao v kempu Radava byl opravdu "majstrštyk" :-). Zato oba "dobře vykrmení" plavčíci dokázali spořádat za půl dne 6 teplých jídel a o půlnoci se ještě dorazit bochníkem chleba.
Ale došlo nakonec i na plachtění a chůzi po plážích.
Noc byla dost neklidná i díky chlebu a čočkové půlnoční polévce :-) Tentokrát jsme přespali v jachťáku.
Ráno pohoda, slunce, úklid a odjezd.
Roman

Kompletní fotogalerii najdete na "Rajčeti" - stačí kliknout.

Pánská plavba
Začíná se stávat příjemnou tradicí - pánská plavba. "Bez žen a bez tabáku" (zapomněli jsme si doutníky) :-(.
Proběhla návštěva "u Knížete", kde jsme viděli ukázku letecké akrobacie a nejvyšší pilotáže. Přes větrnou smršť jsme provedli výsadek do vládního sektoru, kde jsme stačili pohoršit 100 dětiček a znečistit bazén.
Koupačka, opalovačka atd... v pohodě. Večeře jako vždy u Floriána, odchod byl zpestřen o pokus ukrást asfaltovací stroj.
Doma už to byla pohoda, kde nám "zvěrolékařka amatérka" ošetřila utržené rány a šrámy.
Hlášky dne.
Vyfoťte mě v letu
spadla mě šlapka z gumy
zakázky přes milion neberu
dám si zase tu topinku

Těším se na další shledání !!

IZOLEPA CUP 2014
Nemohli jsme si nechat ujít "největší mejdan sezony" takže jsme vyrazili začátkem srpna na akci pořádanou Hankou a Collins Yacht.
Zábava jako vždy řádná - samý známý obličeje :-). Kapely hrály až do rána a závodů se zúčastnilo 38 startujících lodí.
Co dodat - paráda - i kachničky byly v bazénu. Za rok jsme tady zase!!

Sezona 2013 a její konec.
A jako každý rok to ulétlo jak "jarní vítr" z plachet a máme tady poslední setkání pod Orlíkem. Bohužel počasí nám moc nepřeje, ale i tak je účast hojná. Veselost až do půlnoci - kvůli hluku se přesouváme raději do lodě.
Druhý den krásné počasí tak v pohodě vytahujeme loď za vzájemného pomáhání s Tomášem a Johanou. Do odpoledne pilně balíme. Tentokrát bereme s sebou motor na servis.
Sezona to byla příjemná jen jsme mohli dojet dál než na Otavu - tak snad příště.
Loď AHOJ.

IZOLEPA CUP 2013
Již pravidelně se zúčastňujeme příjemné akce - závodů Izolepa Cup pořádané Colins Yacht.
Není nad to sejít se s kamarády - zazávodit, třeba ve sbírání míčků a večer to pořádně oslavit :-). Letošní ročník pořádaný v Marina Orlík jako vždy nezklamal a zábava trvala od pátku do neděle téměř non-stop.
Co se týká závodění - většinu lodí jsme předjeli (ostatně jako vždy), bohužel jsme ale nesbírali míčky, takže naše umístění bylo trochu horší. Příští rok k tomu bazénu poběžíme ať tam vysypou třeba činky!
Děkujeme za organizaci a zázemí Vláďovi z jachťáku a Hance z Colinsu.

Konec sezony
Bohužel sezona byla jako každý rok nějak podezřele "krátká" :-( A tak nastal čas posledního "soulodění" pod Orlíkem a vytažení lodičky z vodičky :-). Na to jsme se ještě s kamarády posílili na vepřových hodech u Nováků. Proto vytažení i zazimování proběhlo relativně hladce a jen s malými ztrátami na majetku.
Takže se těšíme na příští rok a přejeme "Kristýně" příjemnou zimu.

IZOLEPA CUP 2012
Stejně jako loni, jsme se zúčastnili velice příjemné akce pořádané Collins yacht - Izolepa Cupu. Tentokrát se konal v novém yacht clubu Marina Orlík.
Počasí nám celkem přálo - bohužel panovalo totální bezvětří a proto se do závodů počítalo i lovení kachniček z bazénu, takže po závodnické stránce to bylo celkem "peklo". Zato společenský život kypěl vždy až do rána. O zábavu se postarala nejen přítomná kapela, ale i oblíbení baviči z řad našich kamarádů.
Lehce společensky i tělesně unaveni, jsme proto v neděli odpoledne vítali azyl domovského přístavu. Celkově šlo o perfektní akcičku za účasti cca 70 lodí a 200 kamarádů. Klobouk dolů před organizátory a majitelem maríny.
Určitě přijedeme zase za rok.

Orlík 2011
I letos jsme se vrhli do jachtařské sezony. Ta začala krásným počasím a na lodi jsme porcovali už velikonočního beránka a hned se také veselili s kamarády z jachťáku.

Po delší době jsme se zúčastnili Orlické regaty "Izolepa Cup" - ani nevíme, jak jsme dopluli, ale poslední jsme nebyli. Kapitáni nakonec soutěžili ve velikosti svých břich, což Roman díky dobré životosprávě také nevyhrál :-)).

Podnikli jsme i několik výletů směr Zvíkov do pivovaru i několik příjemných grilování s kamarády z lodě "Nicol". Bohužel nás postihla i závada, kterou jsme nakonec řešili vytažením lodě a opravou v "suchém doku". Tímto dodatečně děkujeme Tomášovi za pomoc!

Nakonec jako každý rok jsme uzavřeli sezonu "souloděním" pod hradem Orlík a popíjením s kamarády v našem milém Yachtclubu. Díky krásnému počasí jsme si jí užili až do půlky října. Lodičku jsme šoupli do stodoly k zimnímu spánku a začali řešit co v zimě :-)).

Orlík 2010
Několik akcí a "střípků" z letošní sezony na palubě naší lodičky.

Pohár VLTAVY
Začátkem září jsme se zúčastnili (pouze návštěvou), klubové regaty k 75. výročí lodě "VLTAVA". Již na palubě jsme začali konzumací Bohemia Rosé a Kartofellen Marzipane. Kdo zvítězil nebylo až tak důležité - odměna pro všechny zúčastněné byla nejen ve vystoupení břišních tanečnic, ale i dobré zábavě - až do rána. "Jak za starých klubových časů!". Jen více takových vydařených večírků.
Vypadá to, že pro nás to byla akce letos poslední, chystáme se vytáhnout "Kristýnu" z vody trochu dříve.

Návštěva Lucky a Tomáše
dvou známých "komiků" začala popíjením RUMU capt. MORGAN. Toto poznamenalo nejen kotvení, ale i cestu do Zvíkovského pivovaru, na které jsme objevili dětské hřiště.
Dostatečně omlácení z lezení na strom a houpaček jsme se vrhli do konzumace dobrot jako - cibulové kroužky, které jsme zajídali cibulí a špekem. Večeři jsme uzavřeli panáky Bechera a místního 26stupňového piva. Roman si cestou ještě olízal ledovou pípu.
Cestou zpět se někteří marně snažili sami sebe prodat posledním turistům vydávajíc se za zvířátka. Návštěva hradu Zvíkov po zavírací hodině proběhla v klidu až nám z té krásy "spadly kaťata". Hned poté, co jsme v ruinách našli ztraceného Tomáše a vyfotili se s náhodným cyklistou - vyrazili jsme se "dostřelit" na palubu lodičky.
Ráno bylo slunečné a zbytky dortu z Radunčiných 20tin přišli vhod. Po motorové přeplavbě jsme chutně poobědvali u knížete na Orlíku, kde si Radka "hodila" do klína celý kýbl čokolády a její kalhoty tímto podezřele zhnědly v zadních partiích.
Až na tuto "drobnost" šlo celkově velmi vyvedený víkend.

Dálková plavba -PODOLSKO
Alespoň 1x za sezonu je potřeba také "vytáhnout paty" z domovských vod. My jsme tak učinili výjezdem na Červenou na Vltavě k Podolskému mostu. Šlo o 3denní pohodový výlet. Cestou tam Roman zkoušel opravit závěs motoru - bohužel bezvýsledně.
Do Podolska jsme dorazili na večer druhý den a díky absenci normální restaurace jsme pojedli až za mostem v malém motorestu. Odměnou nám budiž krásné výhledy na loď a řeku. Ve 4 ráno jsme lehce překotvovali před bouřkou, která se nakonec přehnala jen kolem nás.
Zpátky jsme to vzali na motor abychom stihli grilování s lodí Pohoda na domácí lokalitě "Seychely". Vše bez větších problémů - najeto cca 70km.

DO VODY 2010
Každý jachtař se těší na jaro jak důchodce na nový zuby :-). Když toto nastane, řeší před vyplutím do širých dálav drobný problém - jak dostat svého miláčka (3 tuny) do vody!!
Takže návod:
Vytáhnout ze stodoly a zjistit co myši zase prožraly.
Odstrojit a transportovat po místních komunikacích i polními cestami - "skal a stepí divočinou".
Nastrojit základní věci typu baterka.
Potom zjistíte, že jste při couvání spadli do houští, ze kterého nejde vyjet :-(, až vás z něj kamarádi vytáhnou - tak konečně hurá na vodu.
Ejhle - ještě zjistíte, že máte taky stěžeň, takže se odeberete shánět partu lidí jestli si nechtějí "zaposilovat" s 10ti metrovým klackem.
Mezitím vaše partnerka cídí vnitřek lodi od prachu pavučin a jiných pozůstatků zimy.
Vy pobíháte po palubě a přemýšlíte kam ten drát (lano) vlastně patří.
Kupodivu se nakonec (jako každý rok) zadaří a zcela zmoženi, ale štastni si vychutnáte lok pivka za potlesku přihlížejících :-).
Vzhůru do sezony!!!!
PS: v noci začalo mrznout :-(

Charter 2009
Jak už to koncem září bývá, chystáme i letos na dva týdny jachtařskou dovolenou.
Máme namířeno do přístavu Sukošan, kde přebíráme loď s názvem "NADA" Bavaria 33.
Ráno vyrážíme za krásného počasí vstříc námořnímu dobrodružství.
První den Radka za kormidlem se střídá s autopilotem (moc nefouká), Roman kapitán naviguje...najeto 23nmil, kotvíme na známém Kakanu na bójkách.
Druhý den na lehký zadák "Veli Drvenik", třetí Hvar " U Jelena" naše velice oblíbené kotviště, čtvrtý den zátoka Rogačič - Vis - tady kotvíme zajímavě v bunkru pro vojenské ponorky. Večer dlouhá procházka do městečka Vis, stále nádherně, ale asi "něco" příjde..je hrozný dusno.
Taky že jo, vyplouváme z Visu z bunkru a míříme na Hvar do zátoky "Pokrivenik", místní nám hlásí, že další dny bude "bura". Měli pravdu.
Ráno za šíleného počasí, jako jediná loď na moři přeplováme směr Korčula ACI MARINA, velký vlny, vítr 50 KTS, jsme rádi, že jsme v bezpečí Mariny.
Přežili jsme a druhý týden ( opět za krásného počasí) se vracíme přes Hvar (Vela Garška), Rogoznici (zátoku Borovica), Žirje (Stupica) a Pašman (U Žinčena) kde naši dovolenou zakončujeme.
Následuje vrácení lodě v Sukošanu a za "rok se vrátíme" :-)) Celkem najeto 265NM, bez velkých úrazů (bodlinka od ježka v patě) s dobrou náladou a krásným počasím nad hlavou.

Rybička z Orlíku

Byli u nás kamarádi na víkend na lodi - příjemná to věc viz.1 foto :-))
Jen nechtěli věřit, že tady chytáme metrový ryby klidně rukou. Tak jsme jim to předvedli!
Odnesl to "Tolsťák" něco přes metr a 20 kilo - ulovený rukou, zabitý sekerou :-).
Vynikající když se vyudí...

Vytahování lodě

Vzhledem k tomu, že slušný mrav i povodí Vltavy velí - lodě na zimu ven - každý jachtař si dvakrát do roka užije srandu se svým 3tunovým miláčkem. Občas to teda sranda moc není :-)
Zaseklé ploutve, utopené vleky a promrzlé nohy by mohly vyprávět :-)) Ale to už k tomu jachtingu patří, jak k velbloudovi hrby !

Charter 2007
Dobro došli...naše jachtařská dovolená začala na ostrově MURTER v marině HRAMINA. Máme loď Bavaria 32 název "LORENA"
První den plujeme na ostrov Veli Drvenik, bohužel na motor (jelikož nefouká). Druhý den zátoka "Vela Garška" Hvar..krmíme srnce co somruje nějakou dobrotu. Další den následuje Korčula (kotvení v otevřené zátoce na moře), dále ostrov MLJET (zátoka Okulje) docela větrno a vlny. Pokračování ve velkých vlnách, sami na moři do Dubrovníku ACI Marina, dobrá večeře, procházka po městě, v noci bouřka.
Natankování vody, nafty, vyrážíme druhý týden zpět na MURTER a bereme to přes Korčulu, Hvar, Šoltu (moc hezká zátoka NEČUJAM), Kakan (bóje u hospůdky), KORNATI (zátoka LAVSA)..výborné "ligně na žaru"..doporučujeme, Pašman a hurá zpět do Mariny HRAMINA.
Velice vydařená jachtařská dovolená, bez škrábanců na lodi i na těle se těšíme na další jachtařská dobrodružství. Celkem najeto 291NM.